Ja ne kellarin avaimet toivat mieleeni sen ison kerrostalon, jossa asuin lapsena. Siellä pelottavin paikka oli ullakko. Siellä kolisi peltikatto, ja tuuli humisi. Siellä oli hämäriä sokkeloita---. Mei-dän omassa komerossa oli vanhoja lehtiä ja kaikkea kiinnostavaa. Ehkä mun mökissäkin on ullakko, josta löytyy jotain vanhaa, jännittävää tavaraa---. Se ei tunnu pelottavalta, ei ole vaan tullut mieleen käydä katsomassa 

Taitaa olla niin, että kellarin avaimia vanhaan taloon ei tarvita enää. Jos jotain pelottavaa vielä on, se kätkeytyy pihalla olevaan maakellariin. Ja sinnekin aion jonain päivänä mennä. Se on mökin vieressä, vähän piilossa se oli puiden takana. Se ei kuulu taloon, vaan mökkiin. Otan sen vahtikoiran mukaan, kun menen sinne---. Voihan se olla, että sekin on siivottu, kun mökkikin oli---. Itse asiassa voisin jo alkaa uskoa, että Jeesuksessa olen uusi luomus. Mennyt on mennyt-tä, oli se sitten miten pelottavaa tahansa, sen ei tarvitse enää vaikuttaa. Vai mitä? 

Löysin mökiltä vanhan arkun. Siinä ei ole avainta ja se on lukossa. mitäs luulet, että se sisältää? Avain täytyy ensin löytää, tuletko etsimään mun kanssa? 

Polku mökiltä siis vie Ilon kukkulalle, mutta sitten se jatkuu eteenpäin ja taas alaspäin. Näyttää siltä, että mulla on edelleen tekemistä anteeksiantamisen kanssa. Se ei ole helppo polku sekään. Kun olen selvittänyt turhat syyllisyydet pois tieltä, olen huomannut itsessäni suuttumusta. Ehkä se on hyvää ja tervettä, mutta silti Jumala käskee antamaan anteeksi. Siihen tarvitaan kokemusta siitä ilosta, mikä tulee Jumalan armosta osakseni. Minäkin olen saanut anteeksi. 

Kiitos vielä siitä, mitä kirjoitit syyllisyydestä ja pelon kohtaamisesta. Se oli todella rohkaisevaa. Ja sitten. Oletko oikeasti kokenut sinäkin itsessäsi eheytymistä meidän kirjeenvaihdon edetessä!? Silloinhan tällä on ollut vallan mahtava merkitys! Todellinen Jumalan lahja meille molemmille! Eli ollaan tässä autettu molemminpuolisesti toisiamme. Kaksi Jumalan lasta, Tuulitukka ja Lettipää saavat kokea tällaisen armon. 

 kuva ilon kukkula

Ja rukoilen teille molemmille varjelusta ja apua kaikkeen, mitä eteen tulee uudessa tilan-teessanne. 

Toivoo Lettipää, menossa Ilon kukkulalle--- Missä tavataan seuraavalla kerralla?