Aika on vierähtänyt ja soljuu vakaasti eteenpäin vaikka kuinka hanttiin pistäisi. Kovasti on yritetty laittaa paikkoja kuntoon, vaan kun ei mahdu niin ei mahdu. Kenkälusikka-kaan ei auta, kahden asunnon tavarat ei Ojalan laskuopinkaan mukaan mahdu yhteen, varsinkin kun tämä on entistä pienempi. Kaikkia ihmevirityksiä on jouduttu tekemään, että tullaan jotenkuten juttuun. 

Mies heräilee kukonlaulun aikaan ja puuhastelee koko päivän ulkosalla. Onneksi telk-karista tulee ne lätkämatsit, että niitä katsellessa lepää. On rakennellut puusuojaa kun naapuri lupasi meille ison läjän puita. Haapoja ja koivuja muutama motti. Ihan kivaa kun meillä vielä puut humisee pystyssä ja näin ollen ei heti tarvitse ruveta niitä kaatamaan. Sunnuntaina ystäväperhe toi meille Liperistä tullessaan kamiinan kun oli heillä siellä tarpeettomana. Tuolla kamiinalla joka asennetaan sähköhellan viereen saa-daan syksyllä helpotusta sähkölaskuihin. 

Itse elän kummallisessa olotilassa. Olen aika ajoin rauhallinen, mutta sitten taas tuntuu pinna palavan aika herkästi. Tänään on ollut hyvä päivä ja olen kyennyt säilyttämään itseni tasapainossa. Mulla on menossa järjetön uupumus. Mistä johtuu en tiedä. 

Minä olen kierrellyt katselemassa paikkoja. Lohtukivi on se minne useimmin olen pysähtynyt, mutta on tullut käytyä Lähteellä ja putouksella asti. Mihinkään en ole pysähtynyt pidemmäksi aikaa. Kunhan saan itseni jotenkin ylös täältä saamattomuuden onkalosta niin eiköhän elämä ala taas liikkua entisiä latujaan. Eihän mulla täällä hätä ole kun päänalusena on Jeesuksen viitan lieve. 

Sanoit kuunnelleesi hiljaisuutta, Lehtimajassa? Onkohan se juuri se paikka missä me kuulemme Herramme äänen, kunhan maltamme kuunnella? Voisi vaikka ollakin, tuli vain mieleen.

Nyt laitan tämän tulemaan ja jään odottamaan kirjettä. Meillä on kaivossa vettä ihan riittämiin, että näin Herra pitää huolen omistaan. Satanutkin on joka päivä, että maakin saa kaipaamaansa vettä. Kesää odotellessa siunauksia sinne.
                                                              
Tuulitukalta.