laiturilla%20plus%20teksti.jpg

 

LAITURI

Tule kanssani laiturille
istu viereeni lepäämään.
Katso kuinka kaunis, kuulas
on tämä päivämme kesäinen.

Vesi virrassa solisee,
se kuiskii ja rupattaa.
Auringon pikkuiset keijut
veden pinnalla tanssia saa.

Kesätuulen lempeä hyväily,
poskiamme näin koskettaa.
Pienet värikkäät kivet,
virran pohjalla loistonsa saa.

Rauhan virta hiljalleen lipuu, 
meille uskoa, lohtua tuo.
Istu vieressäin ystävä rakas,
katso, kaunis on Herramme vuo.

 

Mitäs jos tulisit nyt tänne mun luokse ja mentäs yhdessä keittämään kahveet sinne mun mökkiin ja istuttas kuistille juomaan ne. Mulla on ihanaa rahkapiirakkaa ja ajattelin vielä pyöräyttää mustaviinimarjakääretortun kinuskikastikkeen kanssa njamm! Mietittäis samalla niitä tapetteja? 

Niin, kait se on sitä, että nuo nuolet joskus pääsevät vähän raapimaan on kait tullut laitettua uskon panssari huolimattomasti ja vielä kilpikin vinossa. Sitten osuu ja kirvelee, mutta onneksi on Jeesus vieressä suuren laastarinipun kanssa. Niitä laastareita on tässä saanutkin viime aikoina käytellä, siellä ja täällä. 

Mutta, ei surra nyt, Mittumaari tulossa ja silloin on Johannes Kastajan syntymäpäivä. Eihän se oikealle paikalle enää osu, mutta juhlitaan kuitenkin. Mitä tai missä olette juhannuksena? Menettekö mökille? 

Mitenkähän mie sieltä Uskonvuorelta alas tulin? Reppukin jäi sinne. Taisin heittää senkin menemään. Aattelin kait, että seuraava saa olla pienempi, että harteille mahtuu ja jaksaa kantaa, ei tartte raahata. Puhut aina välillä hevosesta, onko sulla talli jossain jemmassa? Siitä onkin kamalan pitkä aika kun minä olin viimeksi oikean hevosen selässä.

Tuli mieleen, että tuossa omassa runossani on kohta
 
Minä nousin kuin Fenix-lintu
ylös sieluni mudasta
ja kurkistin olkani taakse
oisko siipeni pienet, mua kantava.

Eikös se Fenix-lintukin oikeasti tuhkasta noussut?

Täällä Tuulitukka joka ei oikein tiedä mihin suuntaan porhaltaisi kun mennä pitäis ja lujaa. Jalat käy nopeammin kuin muu kroppa!  Niin kiire on taas elämästä nauttimaan. 

Haleja, haleja ystävälleni Letti-Liisukalle.         

Tuulitukka