Mun ei pitänyt heti alkaa kirjoittaa, mutta innostuin niin tuosta rannalle menosta, että tulen sinua puolitiehen vastaan. Otetaan ne eväät mukaan ja ollaan ihan koko päivä. 

Sitten ...lähetin kirjeen pojalle, kuten kerroin ja sain vastauksen.

Olen monesti miettinyt kuinka hyvä tuuri mulla on käynyt kun olen saanut niin hyvät vanhemmat kuin te molemmat. Ainakin mulla on vain hyviä muistoja lapsuudesta. Vaikka raha oli tiukalla niin aina oli mahdollisuus harrastuksiin ja matkusteluun. Samoin asuntoa vaihdettiin aina parempaan ja meillä oli omat huoneet. Muutenkin olette olleet täysjärkisiä ja ajatelleet meidän parasta eli ihan hyviä vanhempia. 

Voit uskoa, että taas kyynelehdin. Tulevat maalaamaan parakin valmiiksi joku lauantai ja lupasi myös pilkkoa puita. 

Soitti tänään kun oli törmännyt johonkin airoihin, että joko ollaan hankittu. Ei olla. Sanoi, että ostaa ne. Meiltä varastettiin airot pari kesää sitten ja kun ei olla minnekään menty niin ei ole niitäkään saatu.

Surun laaksossa on paljon kristallikukkia kun pyyhin silmäni, että näin. Siellä kasvoi ne kaksosten hennot hajuhernekristallit, isän iiriskukka, ystävän sinivuokko, äidin daalia, ja niin monet, monet kukat. Jos kyyneliltään näkee niin siellä on todella kaunista. Huomasin nimittäin, että myös minä olen antanut periksi, enkä ole enää katkera äidin kuolemasta. Sinä olet jo kylvänyt veljesi kukan siemenen, mutta se ei ala kasvaa, ennen kuin tuska ja suru on annettu pois. Muistot vain jäljellä. sieltä se aikanaan hiljalleen nousee ja uskoisin, että enkelit pitävät niistä huolta.

Ei-Mun-Elämästä-Tule-Mitään-kivi. Onko se kamalan iso? Jos on, niin laitetaan kyltti, että kierrä. Selvä varoitusmerkki. Tuli mieleen, että jos sen ojan kaivaakin sinne Rauhanvirran alajuoksulle, niin se ei samenna vesiä ja yläjuoksulla, hiekkarannallahan me yleensä ollaan. Siellä Jeesus puhuu meille rakkauden ja rauhan sanoja. Tulee niin hyvä olo, että ei minnekään haluaisi lähteä. 

Minäkin ajattelin tästä lähteä tuohon tulikuumaan sänkyyn. Annan mieleni viedä itseni sinne meren rannalle kuuntelemaan meren loisketta ja tuulen huminaa. Jospa nukahtaisin siihen. 

Ihanaa kun taas tavattiin Lettipää. Sulla on somat lettinauhat. Munkin tukka on taas harjattuna ja ilkikurisesti sekaisin. Kiiltää kilpaa auringon kanssa.

Jumalan rauhaa teille      

Tuulitukka