On todella kuin puhua pälpättäisin kaiken aikaa sulle---. Musta oli todella hauska lukea sun tekstiä. Mieliala alkoi kohota kuin kaasuilmapallo---. 

Mutta mua vaivaa yks asia. Kun olet tullut mukaan ja oleskellut tässä maisemassa ja luonut sitä mun kanssa, ja näyttänyt mulle asioita, mitä en yksin näkisi, ja käynyt pootoorilla mun mökissä, pitäähän sullakin olla jossain oma mökki! Missä se mahtaa olla? Jossain aivan lähellä se on, koska äkkiä vaan olet siinä löytämässä mun kanssa jotain uutta. On ihanaa, että tämä kaikki on ollut molemminpuolista hyvää! Tavattiin alun perin suomaisemissa ja tulit Lohtukivelle mun kanssa. 

Sumupolku on Luottamuksen polku. Mutta siinä on ympärillä niin paljon vihollisen vaikutusta, että voi helposti alkaa luisua pois tieltä. Joku kuiskuttaa, että kun Jumala tällaiselle pahalle polulle on laittanut, miten häneen voi luottaa. Etsi vaan oma polku, josta olet varma---. Ilmankos tämä on Luottamuksen polku, ja samalla Koetuksen polku. Luotan kaikesta huolimatta. 

Pääsin tästä pois, kun päätin ja huomasin, että Jumala on johdattanut minut juuri tähän. Olen juuri oikeassa paikassa, oikeaan aikaan juuri näiden asioiden kanssa juuri sellaisessa mielentilassa, missä satun olemaan. Pelonsekainen epätietoisuus haihtui tipotiehensä. 

Demoneista sen verran vielä, että on kuin jotkut ihmiset olisivat herkempiä vaistoamaan niiden läsnäolon. Sanotaanhan, että on kaksi valhetta, mitä Saatana yrittää ihmisille syöttää. Toinen on se, ettei niitä ole ollenkaan, ja toinen on se, että ne ovat voimakkaampia kuin oikeasti ovat. Ne ovat täydellisesti voitettuja jo, ja me ollaan täydellisesti voitettu ne jo Kristuksessa. Ne vaan uskottelee, että ne voivat kiusata meitä, miten tykkäävät. Ja kiusaavat, jos vaan tilaisuus tulee. Mutta Jeesuksen nimi ja veri, siinä on turvapaikka. 

Hyvä, että kysyit, kuinka minä voin ratkaista asiat, ellei aikuiset ihmiset osaa niitä keskenään ratkaista---. Jos vaan puhuisit tarpeeksi, jos olisit sovittelija, olisit vaikuttanut asioihin sano-malla suoria sanoja aa silloin ja bee tällöin---. Vaikka se näin kiusaa minua, nyt uskon, mitä sanot. Tarkistan yhä uudelleen---

En mene mukaan siihen juoneen, jossa puhutaan ihmisistä käsitysten ja luulemisten perusteella, ja vihan ja kaunan kautta. Onko siis näin---. Voi rakas ystävä Pirre-Tuulitukka--Sisareni Kristuksessa, johan sinä vallan kyllästyt mun jankuttamiseen---. Joo. Näin se on. Uskoisinko jo. Nämä herhiläiset jätetään suolle pörräämään ja me hypellään Ilon kukkulalla. Valkovuokot kohta kukkivat, ja sinivuokot ja hiekkainen rinne on keltaisenaan leskenlehtiä kuin aurinkoa auringon perään!

Nyt iloitaan, kun on sen aika!  Nyt lopetan, että jaksat lukea---

Kahvit odottaa mökin kammarissa. Sitten alan tutkia arkun sisältöä--- 

Isän kämmenellä me molemmat.          T. Lettipää-Liisukka